De voordelen van SEO of zoekmachine optimalisatie

Hebben we u bang gemaakt? Dat hoeft niet, want goede zoekmachine optimalisatie is wel degelijk mogelijk. Meer zelfs: het is absoluut een van de meest rendabele marketingvormen die u op vandaag kunt toepassen. Ook (en vooral) voor een KMO.

Om te beginnen is de zoekmachine optimalisatie zelf uw enige kost: u betaalt niets meer voor de aanvragen, leads of verkopen die er het gevolg van zijn.

Contacteer Acoma voor meer informatie

 

 

Het aantal van die aanvragen of leads is onbeperkt, en alleen afhankelijk van het soort markt waarin u zich beweegt. Om daar toch een idee van te krijgen, kunt u bijvoorbeeld de keyword tool van Google Adwords eens raadplegen. Daar tikt u enkele van uw belangrijke zoektermen in, en u krijgt een lijst terug van die zoektermen en varianten erop, met daarbij telkens het aantal keer dat die in de voorbije maand opgevraagd werden. Met andere woorden: het aantal potentiële klanten dat op zoek is naar uw diensten. Een goede zoekmachine optimalisatie zal er dan voor zorgen dat die maximaal op uw website terechtkomen.

Een oordeelkundige keuze van uw zoektermen zal er bovendien voor zorgen dat u die potentiële klanten aantrekt op het ogenblik dat u ze wilt. Mensen zoeken immers met andere zoektermen naargelang de fase in de aankoopbeslissing zij zich bevinden. Daar leest u meer over in het artikel 'Zoektermen bepalen voor uw website'.

U ziet het: goede zoekmachine optimalisatie kan heel gericht het juiste type potentiële klanten naar uw website sturen op het ogenblik dat voor u het meest gunstige is. U bent niet van het toeval afhankelijk. Integendeel, door even na te denken kunt u vrij precies bepalen wie op uw website terechtkomt en wanneer.

 

De voordelen van Zoekmachine Optimalisatie of SEO

Share