Google Adwords of SEA

drupal.jpg
Websites en webshops in Drupal
search-engine-optimization.png
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
email-marketing.jpg
E-mail marketing campagnes
linkpop.jpg
Sociale media

Search Engine Advertising of SEA komt in België meestal neer op Google Adwords. Dit is vrij evident, want Google is veruit de meest gebruikte zoekmachine in België. Met een marktaandeel van rond de 95% van de zoekmarkt heeft Google hier een quasi-monopolie bereikt.

Contacteer Acoma voor meer informatie

 

 

Wat is Google Adwords ?

Het komt erop neer dat u advertentieruimte kunt kopen op de SERP's (Search Engine Result Pages) van Google. De resultatenpagina die de zoeker krijgt na een zoekopdracht.

Ideaal dus om uw publiciteit op het juiste ogenblik aan de man te brengen: als de zoeker belangstelling heeft voor wat u te bieden hebt.

Hoe werkt Google Adwords ?

Om het eenvoudig uit te leggen: Het begint allemaal bij het selecteren van de juiste trefwoorden. Eens die gevonden zijn, kunt u een klikbedrag bieden bij Google. Die bedragen zijn sterk afhankelijk van de populariteit van de zoekterm in kwestie: hoe meer gezocht, hoe hoger de prijs.

Eens uw bod aanvaard, dan betaalt u een bedrag aan Google als 'borgsom', en werkt u uw campagne verder uit. U bepaalt een dagelijks maximumbudget, eventueel een regio waarin uw advertentie verschijnt, en zo meer.

Van dan af verschijnt uw advertentie bij Google Adwords, hetzij boven of rechts van de natuurlijke zoekresultaten op de SERP's. Die positie is ook weer recht evenredig met het geboden klikbedrag.

Het verschil tussen SEO en SEA

U betaalt echter niet voor het verschijnen van uw advertentie. U betaalt alleen het klikbedrag als men daadwerkelijk op uw advertentie klikt, en op die manier dus naar uw website doorgelinkt wordt.

 

Google Adwords of SEA

Share