Social Media

Wat verstaan we onder sociale media ?

Sociale media zijn die web-applicaties die ons toelaten om met mede-gebruikers in contact te komen, en op die manier te 'netwerken'. Hieronder noemen we er enkele, in volstrekt willekeurige volgorde.

  • Facebook

  • YouTube

  • Linkedin

  • Twitter

  • MySpace

  • Pinterest

  • Google+
  • ...

De rij sociale media is op vandaag vrijwel eindeloos, en dat komt voornamelijk door het enorme succes ervan. In Europa hebben nog weinig bedrijven de sociale media reflex, maar in de States, waar men op dat vlak altijd een stukje voor is, zijn er zelfs al mensen die er hun beroep van gemaakt hebben te posten in naam van bedrijven. Een ideale bijverdienste voor bvb. studenten.

Sociale media: een nieuw advertentiemodel

Toch begint ook hier iets te bewegen. Adverteren op Facebook begint stilaan ingeburgerd te geraken, en gaat op die manier de concurrentie aan met Google Adwords. Want tijden veranderen. Voor de zoekmachines zond de clevere verkoper zijn advertentie uit via mailing, advertenties in kranten of op radio en tv...

Met de zoekmachines kwam de pull-marketing naar boven: je stuurde geen reclame meer, je trok klanten aan, via Google. Nog altijd een uiterst performante techniek.

Maar adverteren is een nieuw tijdstip aan het binnen stappen: via sociale media hoeft de klant je niet eens meer te zoeken: hij vindt je automatisch. Daarom kan het belang van sociale media, ook voor de economie, waarschijnlijk moeilijk overschat worden. It's the wave of the future.

Sociale media

Deel dit bericht