Overslaan en naar de inhoud gaan
Bel ons : +32 (0)477 456 175

25 SEO tips

25 SEO tips

Je kunt er niet omheen: Google en de andere zoekmachines hebben hun favorietjes. U hebt het misschien ook al gemerkt: in elke niche zijn er bepaalde sites die goed scoren. Zelfs zonder veel moeite. En hoewel u hard uw best doet, hebt u het moeilijk om ze te kloppen. Dit komt omdat ze een hoog 'vertrouwensniveau' bereikt hebben bij de zoekmachines, hetgeen hen helpt om zo hoog te scoren.

Het vertrouwen winnen van de zoekmachines vergt tijd en geduld, en vooral hard werken. Toch kunnen volgende 25 SEO tips u helpen om dat vertrouwen te winnen:

1. Update uw whois-records, en zorg ervoor dat uw gegevens duidelijk en persoonlijk zijn: de persoon of het bedrijf dat eigenaar is van het domein, het straatadres, telefoonnummer en e-mail adres.

2. Kies het juiste top-level-domein. .tv, .to, .tel-domeinen worden niet als evenwaardig beschouwd aan een .be, een .eu of een .com.

3. De leeftijd van een domeinnaam is erg belangrijk voor Google. Als u een nieuwe online-activiteit wenst op te starten, dan loont het misschien de moeite om een oude domeinnaam op te kopen in plaats van een nagelnieuwe te creëren. Breng eens een bezoekje aan Sedo. Wie weet vindt u daar iets leuks.

4. Koppeltekens in uw domeinnaam. Huis-te-koop.be zal beter scoren op de zoekterm 'huis te koop' dan een url als huistekoop.be, omdat een zoekmachine dit laatste ziet als één woord, en het eerste als drie woorden.

5. Google ziet graag dat een nieuwe activiteit een blijvertje is. Als u dus een nieuwe domeinnaam aankoopt, of hem vernieuwt, kies dan voor een renewal periode van minstens 2 jaar.

6. Neem een vast, schoon IP-adres, en hou eraan vast

7. Verifieer uw site bij Google Webmaster Central, en zoek uit of er problemen mee zijn die hem zouden kunnen bestempelen als bvb. een bron van Spyware.

8. Zet uw adres, telefoonnummer, en zelfs een foto van de kantoren op uw site.

9. Zet een zichtbare link naar uw privacy policy en eventueel uw verkoopvoorwaarden. Zet die ook op de sitemap.

10. Overdrijf niet met optimalisatie-truukjes, zelfs al blijven die binnen de deontologische code. Te veel ijver is niet meer natuurlijk.

11. Als u verschillende domeinen hebt, overdrijf dan niet met 'crosslinking'. Google heeft een afschuw van linkfarms.

12. Update uw bestaande content regelmatig, maar ook geen 100 keer per dag. Teveel zou op manipulatie kunnen duiden.

13. Gebruik geen 'doorway-pagina's'. Ze frustreren zowel de bezoeker als de zoekmachines.

14. Uw backlinks moeten spontaan zijn, en een te hoge versnelling is een duidelijk signaal van manipulatie. 1000 nieuwe backlinks in één dag voor een nieuw domein is teveel van het goede.

15. Laat enkele van uw backlinks ongeoptimaliseerd. Op die manier lijken ze meer op de manier waarop mensen spontaan linken.

16. Pagina's die naar u linken moeten verder niet teveel uitgaande links hebben. U deelt immers de kracht van die pagina met al die andere links.

17. Hou uw pagina's liefst beneden de 100kB. Zo worden ze sneller compleet gespiderd.

18. Gebruik de XML Sitemap Generator van Google, en zorg voor regelmatige updates als u pagina's toevoegt.

19. Analyseer uw robot.txt bestand, en verzeker u ervan dat u geen delen van uw site blokkeert.

20. Zorg voor een goede, unieke content, en creëer op die manier spontane links naar uw site. Veel beter dan betaalde links.

21. Maak uw content zo boeiend mogelijk, en probeer de gestelde doelwitten in Google Analytics zo goed mogelijk te bereiken. Een te hoge 'bounce-rate' duidt op minder interessante inhoud.

22. Een link vanaf de 3 belangrijkste 'handgemaakte' directories is een grote hulp. DMOZ, Yahoo Directory en Best of the Web.

23. Zet niet al te veel uitgaande links op uw site. Maar toch genoeg, want het doel van het web is delen.

24. Voor een nieuwe domeinnaam kunt u er beter voor zorgen dat uw outbound links beperkt blijven tot vertrouwenwekkende domeinen uit uw branche gedurende de eerste maanden.

25. Google houdt van nieuwe, originele, relevante content. Zet dus regelmatig goede, nieuwe pagina's online.

Ziezo, hiermee moet het lukken. En onthou: Internet succes is een werkwoord!

TAGS

De informatieschatkamer

In mijn gesprekken met klanten gebeurt het niet zelden dat bepaalde woorden die ik gebruik niet helemaal duidelijk zijn voor mijn gesprekspartner.

Je kunt er niet omheen: Google en de andere zoekmachines hebben hun favorietjes.

Over SEO doen de wildste verhalen de ronde, en we komen de grootste misvattingen tegen bij de bedrijven.

Copyright © 2018 Acoma