Overslaan en naar de inhoud gaan
Bel ons : +32 (0)477 456 175

Hoewel het al jarenlang een populaire marketing taktiek is, is SEO nog altijd gehuld in mysteries. Er zijn meer dan genoeg eigenaars van bedrijven en websites die SEO niet goed begrijpen, en het is moeilijk om te investeren in iets wat je niet begrijpt. Veel SEO misvattingen hebben gedurende jaren gecirculeerd, en worden soms voor waar aangenomen. Hieronder volgen 3 van de meest koppige SEO misvattingen, en wat dan wel te geloven.

SEO misvatting 1: het is te moeilijk

Het kan moeilijk zijn voor een bedrijfsleider om SEO te begrijpen als ze geen marketing ervaring hebben. Maar voor een marketer zou het toch niet zo moeilijk moeten zijn om SEO te begrijpen. SEO is een manier om je bedrijf online te vermarkten, en bevat onderdelen van onderzoek, concurrentie analyse, netwerken, PR en het schrijven van goede inhoud. Voor echte SEO nieuwelingen zijn er massa’s goede bronnen online die je in de goede richting sturen. Begin met de Google Webmaster Guidelines te lezen, en lees ook andere belangrijke blogs, zoals Search Engine Land en Moz.

SEO misvatting 2: het zijn bedriegers

Het klopt dat de SEO business een tijdlang vol liep met bedriegers. Maar naargelang de algoritmes van de zoekmachines complexer werden, en de enige manier die resultaat oplevert het implementeren van goede, white hat SEO regels manueel toe te voegen, zijn die bedriegers er van liever lede mee opgehouden. Er zijn er nog wel, maar als je je huiswerk maakt en begrijpt wat de beste SEO praktijken zijn, kun je al snel het kaf van het koren scheiden.  Een van de grootste rode vlaggen is, als ze een bepaald resultaat garanderen. De SEO wereld evolueert constant, net als de zoekalgoritmes, wat garanties onmogelijk maakt. Zeker voor black hat SEO.

SEO misvatting 3: het succes kan je niet meten

Een van de meest frustrerende dingen bij SEO, is dat het een proces van lange adem is. Er is niet zoiets als instant SEO succes. Maar dat betekent niet dat het succes niet kan gemeten worden op langere termijn. Er zijn massa’s betalende SEO tools die goede inzichten geven in je SEO resultaat. Maar schrijf daarom nog de gratis tools van Google zelf niet af. Google analytics, en Google Search Console. Ze bevatten alletwee een weelde aan informatie die je kan helpen bij het bepalen of je SEO campagne resultaten oplevert. Zo kan je organische zoekverkeer rapporten en zoekterm plaatsingsrapporten opvragen, die je een goed idee geven over wat werkt en niet werkt, over een periode van 6 maanden. Het succes kan moeilijk bepaald worden op de korte termijn, maar over een langere termijn is het perfect aantoonbaar, mits genoeg gegevens.

Als je één van deze SEO misvattingen geloofd hebt in het verleden, dan is het tijd om de waarheid te leren kennen. SEO blijft een relevante marketing techniek, die u kan helpen uw aanwezigheid in de organische rankings te verbeteren, en dus ook het verkeer op uw website. Het belangrijkste is om zelf wat bij te lezen, een betrouwbare SEO partner te vinden, en de campagne genoeg tijd te gunnen om effect te hebben.

Wilt u hier meer over weten? Neem dan contact op. Wij leggen het u graag verder uit.

TAGS

De informatieschatkamer

 

Benieuwd wat we voor u kunnen doen?

Geef ons een seintje

 

Copyright © 2019 Acoma