Overslaan en naar de inhoud gaan
Bel ons : +32 (0)477 456 175

Uw SEO resultaten krijgen een enorme boost als u een bedrijfsblog opzet en onderhoudt. Dit zijn een paar van de belangrijkste redenen.

Er zijn veel redenen om een bedrijfsblog te hebben en te onderhouden op regelmatige basis. Het schrijven, publiceren en delen van een blog post is een perfecte manier om expertise en inzichten te delen, samen met bedrijfsupdates en nieuws. Op de duur kan een blog een soort gemeenschap creëren, en dat helpt om een zakenrelatie met uw publiek op te bouwen en te onderhouden. Dit zou reden genoeg moeten zijn voor u om een bedrijfsblog op te zetten, maar vanuit onze optiek is het even belangrijk om een blog te hebben vanuit SEO oogpunt.

Zoektermen viseren, en er een goede SEO ranking mee krijgen in de zoekresultaten.

Elke pagina op uw website, en dus ook uw blog, is een nieuwe kans om te ranken voor de beoogde zoektermen. Als uw blog strategie op SEO gefocusd is, zult u als vanzelf zoektermen viseren waar uw publiek naar zoekt.

Blog posts leveren een prachtige kans om lange zoektermen (long-tail keywords) of conversationele zoektermen, zoals vragen, te verwerken. Spendeer dus een beetje tijd om na te denken welke vragen uw klanten u zo allemaal stellen. Elke vraag kan een titel zijn van een blog, en dan is het doel van die blog natuurlijk om die vraag te beantwoorden.

Als je inhoud goed genoeg is, en u de vraag afdoende beantwoordt, dan kunt u bovenaan komen als iemand die vraag intikt of inspreekt via voice search. Op die manier krijgt u meer bezoekers op uw blog, en dus op uw website.

Inkomende links verdienen

Samen met goed geoptimaliseerde inhoud, is ook het aantal inkomende links op een website een belangrijke ranking factor voor de zoekmachines. Maar wat vroeger ‘link building’ genoemd werd, dus het zelf opbouwen van links naar uw website, is de aandacht daarbij nu verschoven naar ‘link earning’, het verdienen van inkomende links. Door goede antwoorden te bieden op dikwijls gestelde vragen, zullen meer andere websites geneigd zijn spontaan een link naar uw pagina’s te leggen. Als  u de tijd neemt om goede inhoud te schrijven, die misschien wat nieuwe research bevat, of een originele manier om data te tonen (zoals een infographic), is dat een schitterende manier om uw website als een authoriteit te laten aanzien, en links te krijgen van andere relevante bronnen op het internet.

De website ‘vers’ houden

Zoekmachines zien graag dat websites regelmatig een update krijgen. Het bewijst dat er iemand actief mee bezig is, en dat het niet één van de vele websites is die door hun eigenaar in de steek gelaten werden. Elke nieuwe blogpost die aan uw website toegevoegd wordt is een update voor uw hele website, en is een reden voor de zoekrobots om terug te keren, en uw website opnieuw te indexeren.

De marketing redenen alleen (een gemeenschap vormen, een betrouwbare bron worden, …) zouden genoeg motivatie moeten zijn om een bedrijfsblog op te zetten en actueel te houden. Maar als u uw organische zoekverkeer wilt opdrijven, is bloggen super belangrijk. Een ‘evergreen’ blogpost kan u jarenlang bezoek van uw doelgroep opleveren.

Meer weten over hoe u een bedrijfsblog opzet? Contacteer ons voor meer uitleg.

 

TAGS

De informatieschatkamer

 

Benieuwd wat we voor u kunnen doen?

Geef ons een seintje

 

Copyright © 2019 Acoma