Overslaan en naar de inhoud gaan
Bel ons : +32 (0)477 456 175

De beste SEO strategie voor starters en KMO’s

In een snel evoluerende digitale marketing wereld kunnen bedrijven het belang van zoekmachine optimalisatie niet naast zich neerleggen. Of u nu de eigenaar bent van een goed draaiend bedrijf of van een startend bedrijf, u hebt altijd een goede SEO strategie nodig om uw online aanwezigheid en uw omzet een duw in de rug te geven. Vooral voor kleinere bedrijven en starters is SEO een eerste stap om merkbewustheid te creëren via een verhoogde online zichtbaarheid.

Eens uw website in de lucht, en aangemeld bij de zoekmachines, hoe pakt u het dan best aan om die zichtbaarheid op te krikken? Hier volgen enkele top tips:

Inhoud

Het is evident dat wat u op uw website publiceert een impact zal hebben op uw website verkeer. De eerste regel is, dat uw inhoud uitnodigend en relevant moet zijn voor uw bezoekers. U dient uw bezoekers een geldige reden te geven om regelmatig terug te komen.

Daarom moet u correcte informatie plaatsen, die uw bezoekers inzicht geeft over hoe uw product of dienst hen kan helpen. Ook enkele mooie, verhelderende afbeeldingen kunnen daarbij helpen. Geef voldoende uitleg, en laat hen niet raden naar uw voordelen.

Bloggen

Bloggen is de beste manier om bekendheid te verwerven. Veel bedrijven geloven dat het overdreven gebruik van zoektermen hun rankings zal vooruithelpen. Maar zo werkt SEO niet meer. Er worden de laatste jaren heel andere criteria gehanteerd door Google en andere zoekmotoren.

Om op lange termijn een succesvolle blog te onderhouden hebt u inhoud nodig die iets bijbrengt voor uw lezers, en om hen ertoe aan te zetten terug te komen.

Sociale media

Starters en kleine bedrijven hebben sociale media nodig om hun bedrijf te promoten. Geen twijfel daarover. Behalve voor bedrijfspromotie, helpen de sociale media ook om een interactie te creëren met uw publiek. Zo komt u nog beter te weten wat hen interesseert.

Via sociale media kunt u een perfecte campagne ontwikkelen om zakelijke informatie te delen, met nieuw publiek in contact te komen, nieuwe markten te verkennen, en een oogje op de concurrentie te houden.

Titels en beschrijvingen

De gouden SEO regel is nog altijd om de titels en beschrijvingen van uw pagina's te verzorgen. Niet alleen van de home pagina, maar ook van uw interne pagina's. Elke pagina van uw website is een kans om hoge rankings te halen en nieuw publiek aan te trekken. Als uw pagina verschijnt in Google, dan is die titel en die beschrijving hetgeen uw potentiële bezoeker ziet. Zorg dus dat hij geneigd is een kijkje te nemen op uw pagina voor de rest van de inhoud. En zelfs als hij dat niet doet, dan heeft hij nog altijd uw titel en beschrijving gelezen, en vormt hij zich daarmee een oordeel over uw bedrijf.

In een notendop: het heeft geen belang hou groot, oud of succesvol uw bedrijf is: u hebt altijd een goede SEO strategie nodig. Wilt u weten op welke punten uw SEO strategie nog verbeterd kan worden? Contacteer ons dan vrijblijvend voor een gesprek hierover.

TAGS

De informatieschatkamer

In mijn gesprekken met klanten gebeurt het niet zelden dat bepaalde woorden die ik gebruik niet helemaal duidelijk zijn voor mijn gesprekspartner.

Je kunt er niet omheen: Google en de andere zoekmachines hebben hun favorietjes.

Over SEO doen de wildste verhalen de ronde, en we komen de grootste misvattingen tegen bij de bedrijven.

Copyright © 2018 Acoma