Overslaan en naar de inhoud gaan
Bel ons : +32 (0)477 456 175

Veel bedrijven denken dat ze, eens ze een SEO bedrijf gevonden hebben, van dat hele SEO gedoe vanaf zijn. Maar dat valt meestal tegen. U huurt een SEO (Search Engine Optimizer) in omdat hij op de hoogte is van zoekmachine optimalisatie. Niet omdat hij uw bedrijf, uw markt of uw klanten zo goed kent. Die kennis moet inderdaad van u komen.

De ideale SEO klant

Vanuit het oogpunt van de SEO, is de beste klant iemand die zelf ook iets van zoekmachine optimalisatie afweet, of minstens geïnteresseerd is om er iets over op te steken. Pas dan zal die klant de inbreng van de SEO naar waarde kunnen schatten. Daarom is het goed om, als potentiële SEO klant, al eens een paar artikelen daarover door te nemen. Niet alleen krijgt u dan al een idee wat zoekmachine optimalisatie eigenlijk inhoudt, maar bovendien zult u ook de meerwaarde van de persoon of firma waaraan u de opdracht wilt geven, beter kunnen inschatten. Een goede start hiervoor is bijvoorbeeld al onze Schatkamer.

Vooruit met de SEO geit

OK, u hebt uw SEO gekozen. Maar daarmee is voor u de kous nog niet af. Uw SEO zal, alvorens met concrete voorstellen te kunnen komen, eerst heel wat informatie nodig hebben. Als hij voor u aan keyword research doet, zult u mee moeten beoordelen wat wel en niet goede trefwoorden voor uw bedrijf zijn. Als hij nieuwe content schrijft, zult u die toch moeten nalezen of alles wel strookt met de manier waarop uw bedrijf werkt. En zo meer.

Verwacht u aan een continue stroom van correspondentie met uw SEO, en onderhoud die correspondentie ook. Stuur snelle antwoorden, zodat de hele campagne niet stilvalt. Dit is een van de hoofdredenen waarom SEO campagnes soms in de slop geraken: gebrek aan communicatie. Als u uw goedkeuring niet geeft, kan uw SEO dus ook niet vooruit gaan, en blijven de resultaten natuurlijk uit. Dat kan niet de bedoeling zijn.

Organiseer u

Zorg dat u er zeker van bent dat u alle informatie van uw SEO ziet, en ook beantwoordt. Ideaal is als u een aparte map aanmaakt voor alle correspondentie in uw e-mail client, waar zijn berichten automatisch in terechtkomen. Hij zal u voorstellen sturen, hij zal u eventueel logins doorsturen, of rapporten. Zorg ervoor dat u die allemaal goed bijhoudt. Ze zijn belangrijk, en u betaalt ervoor.

Maar laat u niet afschrikken door dit verhaal. Vooral aan het begin zal er heel veel correspondentie zijn tussen u en uw SEO. Naarmate hij u en uw bedrijf echter beter leert kennen, zal het vragen stellen afnemen, en krijgt u op de duur nog bijna uitsluitend de (goede) rapporten binnen van zijn werk.

 

TAGS

De informatieschatkamer

Social media is essentieel geworden in de 21e eeuw voor zowat elk bedrijf, klein of groot. Maar het kan behoorlijk tijdrovend worden.

Copyright © 2018 Acoma