Overslaan en naar de inhoud gaan
Bel ons : +32 (0)477 456 175

Social media automatisatie

Social media is essentieel geworden in de 21e eeuw voor zowat elk bedrijf, klein of groot. Maar het kan behoorlijk tijdrovend worden. Daarom zijn er tools ontwikkeld voor social media automatisatie, die u het hard labeur uit handen nemen, zonder dat u aan resultaat inboet. Integendeel!

Via social media kunt u perfect het contact onderhouden met klanten, geïntereseerden, donateurs en investeerders. De juiste keuze van uw digitale kanalen is natuurlijk essentieel. Voor een B2C bedrijf is posten op Facebook en/of Twitter erg interessant. Hebt u veel grafisch materiaal of foto mogelijkheden, dan is Instagram en dergelijke een goede optie. Werkt u B2B, dan is LinkedIn een goede keuze. En niets belet u om alle kanalen te bewerken natuurlijk. Ook iemand die strict B2B werkt kan voordeel halen uit Facebook, al is het alleen maar om consumentenvraag te creëren voor hun producten of diensten.

Alleen… Daar gaat heel wat werk in steken, en een kleiner bedrijf zal zich automatisch gaan beperken tot een of twee kanalen, als ze het al niet helemaal opgeven.

Dat hoeft niet. Mits een goede social media automatisatie tool kunt u dat werk tot een absoluut minimum beperken, en toch maandenlang voordeel uit uw werk halen.

Wat kunt u aanvangen met een social media automatisatie tool?

Uiteraard begint alles op uw website. Die staat vol goede, interessante inhoud, waar u al jarenlang aan gewerkt hebt. U plaatste nieuwsberichten, blogs, leuke videootjes, producten in uw shop, en wat al meer. Maar het is lang niet zeker dat uw bezoekers die allemaal zien. Alleen als ze doorklikken naar die pagina komen ze er op terecht. En wie niet naar uw website surft, ziet ze al helemaal nooit.

Social media automatisatie to the rescue

Zo werkt social media automatisatie, in 4 eenvoudige stappen:

  1. U neemt een account op één van de online social media automatisatie tools. Er zijn er veel, maar ze werken allemaal min of meer op dezelfde manier, en er zijn er zelfs heel wat waar u een gratis account kunt aanmaken waarmee u de tool kunt uitproberen. Leuk, niet?
  2. Het volgende dat u doet, is uw social accounts aanmaken. Dat is niet meer dan het url ingeven (copy-paste) naar uw account op Facebook, Twitter, Linkedin… Heel eenvoudig.
  3. En dan begint het leuke. U maakt posts, in veel gevallen gewoon het url van uw te promoten inhoud inbrengen, en er eventueel nog een leuk, aantrekkelijk tekstje bij schrijven. U zet er zoveel als u wilt, eventueel in verschillende categorieën. Meestal neemt de tool ook meteen de foto van die pagina mee, of u kunt er zelf een leuke foto of video aan toevoegen.
  4. Dan rest u nog één ding: een kalender aanmaken, en bepalen op welke dag en uur een post uit een bepaalde categorie moet verschijnen. De tool zorgt er zelf voor dat er telkens een andere post verschijnt uit die categorie. Met foto, en link naar uw pagina.

Ziezo, u bent klaar. Sit back and enjoy. Of spendeer uw tijd aan uw zaak. Want naar uw social media hebt u geen omkijken meer.

O ja, er kan natuurlijk nog veel meer. Vraag ons gerust uitleg.

Wilt u meer weten over social media automatisatie, of er een goede en praktische opleiding in krijgen? Contacteer ons dan, en we bespreken de concrete mogelijkheden voor uw zaak.

Tot snel?

 

TAGS

De informatieschatkamer

Social media is essentieel geworden in de 21e eeuw voor zowat elk bedrijf, klein of groot. Maar het kan behoorlijk tijdrovend worden.

Copyright © 2018 Acoma