Overslaan en naar de inhoud gaan
Bel ons : +32 (0)477 456 175

De SEO klant en zijn verantwoordelijkheid

Veel bedrijven denken dat ze, eens ze een SEO bedrijf gevonden hebben, van dat hele SEO gedoe vanaf zijn. Maar dat valt meestal tegen. U huurt een SEO (Search Engine Optimizer) in omdat hij op de hoogte is van zoekmachine optimalisatie. Niet omdat hij uw bedrijf, uw markt of uw klanten zo goed kent. Die kennis moet inderdaad van u komen.

Google Rankbrain: betere SEO teksten in 2018.

Google’s algoritme is, zoals algemeen bekend, voortdurend in beweging. Recent is er een heel belangrijke evolutie gekomen in de manier waarop Google uw pagina’s waardeert, namelijk Google Rankbrain. Deze term staat voor de manier waarop Google uw SEO teksten beoordeelt op het gebied van relevantie en semantische betekenis, om op die manier ook complexe zoekopdrachten te kunnen vervullen op een manier waar de zoeker echt iets aan heeft.

De beste SEO strategie voor starters en KMO’s

In een snel evoluerende digitale marketing wereld kunnen bedrijven het belang van zoekmachine optimalisatie niet naast zich neerleggen. Of u nu de eigenaar bent van een goed draaiend bedrijf of van een startend bedrijf, u hebt altijd een goede SEO strategie nodig om uw online aanwezigheid en uw omzet een duw in de rug te geven. Vooral voor kleinere bedrijven en starters is SEO een eerste stap om merkbewustheid te creëren via een verhoogde online zichtbaarheid.

HTTPS is nodig.

HTTPS is nodig. Anders markeert Google Chrome je website als onveilig vanaf juli 2018

Websites of webshops die nog geen HTTPS  gebruiken, zullen door Google Chrome als onveilig aangemerkt worden, en dit vanaf juli 2018. Google wil hiermee de eigenaars van websites en webshops aansporen om over te schakelen naar het veiligere HTTPS protocol.

SEO termen die u zeker moet kennen

In mijn gesprekken met klanten gebeurt het niet zelden dat bepaalde woorden die ik gebruik niet helemaal duidelijk zijn voor mijn gesprekspartner. Zoals elk vak, lijdt ook SEO aan de ziekte die men 'vaktermen' noemt. Hoewel ik altijd probeer om die termen uit te leggen in mensentaal, leek het me toch aangewezen om hier een kort lijstje met de meest courante vaktaal te verduidelijken. Mocht u de betekenis van SEO termen willen kennen die niet in dit lijstje voorkomen, aarzel dan natuurlijk niet om contact met me op te nemen.

25 SEO tips

Je kunt er niet omheen: Google en de andere zoekmachines hebben hun favorietjes. U hebt het misschien ook al gemerkt: in elke niche zijn er bepaalde sites die goed scoren. Zelfs zonder veel moeite. En hoewel u hard uw best doet, hebt u het moeilijk om ze te kloppen. Dit komt omdat ze een hoog 'vertrouwensniveau' bereikt hebben bij de zoekmachines, hetgeen hen helpt om zo hoog te scoren.

Het vertrouwen winnen van de zoekmachines vergt tijd en geduld, en vooral hard werken. Toch kunnen volgende 25 SEO tips u helpen om dat vertrouwen te winnen:

5 SEO misvattingen

Over SEO doen de wildste verhalen de ronde, en we komen de grootste misvattingen tegen bij de bedrijven. Hier een eerste korte bloemlezing daaruit, met een woordje uitleg erbij.

Onbetrouwbare SEO

Google luidt de alarmbel voor onbetrouwbare zoekmachine optimalisatie (SEO) bedrijven

Google wijst op www.google.com internetgebruikers en eigenaars van websites op het bestaan van onbetrouwbare optimalisatie-bedrijven.

Copyright © 2018 Acoma