Case study: Hoe maak je van je website een interactief instrument?

drupal.jpg
Websites en webshops in Drupal
search-engine-optimization.png
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
email-marketing.jpg
E-mail marketing campagnes
linkpop.jpg
Sociale media

Vernieuwde website https://salesatelier.beVernieuwe website Salesatelier.be

Geert DelobelleGeert Delobelle geeft salestrainingen, en biedt direct marketing advies aan. Voor deze activiteiten heeft hij sedert jaar en dag een Drupal website, met een aantal speciale functies.

Toen Geert klant werd, zaten we nog volop in de Drupal 6 fase. Van mobiel internet was nog geen sprake, en ook de trend in webdesign was toen helemaal anders. Maar de tijden veranderen, en Geert besloot tot een upgrade van zijn website naar Drupal 7.

Uiteraard werd dat meteen een responsive design. Of u de site mobiel bekijkt, op smartphone of op tablet, of op uw laptop of groot desktop scherm: u krijgt steeds een optimale ervaring. Dat hoort zo in 2017.

Vanzelfsprekend werd ook weer alle aandacht besteed aan SEO technieken, want de site moet goed gevonden worden. Alle noodzakelijke technische mogelijkheden om de ranking te verbeteren en de resultaten te controleren zijn aanwezig. Dat spreekt voor zich. En ook de nodige koppelingen met sociale media zijn aanwezig.

 

But there is more than meets the eye, Horatio.

Geert geeft dus salestrainingen. Dat betekent dat hij al voor heel wat cursisten gestaan heeft, en die laat hij na de opleiding niet in de steek. Tijdens de training geeft hij zijn cursisten een paswoord voor de site mee.

Als die cursisten met dat paswoord inloggen op de site, dan krijgen ze plots een pak meer informatie, in de vorm van steeds aangevulde downloads waar ze verder hun voordeel kunnen mee doen. Iemand anders krijgt die niet te zien, en ziet zelfs het menu-item waaronder die te vinden zijn niet.

Er is zelfs een afdeling voorbeeldfilmpjes te vinden, die de cursist online nog eens op zijn gemak kan bekijken, en zo zijn verkoopkennis verder kan opvijzelen.

Geert Delobelle

Geert schrijft ook boeken. Over verkoop en commerciële aangelegenheden, hoewel die ook voor niet-commerciëlen erg interessant zijn. Het leven is onderhandelen, nietwaar?

Maar een papieren boek is een statisch gegeven, waar niets meer aan te veranderen valt. Daarom zet Geert in zijn boeken ook een andere inlogcode, waardoor de kopers van het boek op de site continu updates en bijkomende tips krijgen. Op die manier blijven zijn boeken ook na jaren nog altijd erg actueel.

Meer nog, mits de juiste inlogcode kun je op de site een aantal zelftests doen. Aan de hand van een aantal vragen krijg je na het invullen een evaluatie van je verkoopkennis, inclusief een aantal tips die je kunnen helpen om een nog betere verkoper te worden.

U zult begrijpen dat deze site een mekka is voor verkopers en salesmanagers. De lijst van geregistreerde bezoekers is dan ook mijlenlang. Net omdat zij daar continu nieuwe informatie en kennis vinden.

Ook zin en zo’n klantenmagneet? Contacteer ons dan snel.

Share